What is your priority?

2008年3月17日星期一

那天同事说他女朋友问他一下那句话
"What is your number one priority in your life?"
(因为他常常加班,没有时间陪女朋友所造成的~)

一直以来我都没有好好想过这个问题,
我不禁问我自己同样的问题,
爱情,事业,家庭,金钱,友情
哪一样对我最重要?

每个阶段的人生,重要的东西也会不一样。
就我现在这个阶段来讲,我的排序应该是如下
1)家庭 (永远都是排在第一位)
2)爱情(虽然现阶段没有在恋爱,但是我觉得爱情需要常常灌溉,才不会枯萎。如果错过了,再后悔已经来不及了!)
3)友情(知心的朋友可以和你分享人生的酸甜苦辣,吃喝玩乐也少不了猪朋狗友~)
4)事业(没有创造一番事业,人生就失去了意义!但是因为专注于事业而忽略了家庭与爱情,就算事业做得在辉煌也没有人跟你分享,可悲!)
5)金钱(虽然有钱当然好,但是因为要赚很多的钱而失去了家庭,爱情是不值得的。够用就好!)

So, What is your number one priority in your life?

3 评论:

Vincent Cho 2008年3月17日 21:17  

哈哈哈哈!我的排位竟然和你的一样!

匿名 2008年3月18日 00:00  

If your family is your first priority, then why you are so far away from home?

If money is not so important, then why are you in Singapore?

Tze Yik 2008年3月18日 09:19  

Vincent,
英雄所见略同哦!

Nobody,
Singapore is not too far, still reachable. Beside this, i go back home very frequently lerr..
Work in sg is not for money, but to enrich my life experience.

  © Blogger template Leaving by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP